Jak hrát správně RP

RP = role play => Vytvoříš si postavu 11letého kouzelníka či kouzelnice a hraješ za něj nebo za ni.

Na co nezapomínat?

  1. Nejsi to Ty, kdo se prochází chodbami a pozemky Bradavic, ale Tvoje postava. Postavě je na počátku 11 let a je třeba přizpůsobit své chování a zkušenosti.

  2. Nepřenášej svoje emoce z reálného světa na postavu. Pokud Tě naštvou v práci nebo ve škole, neventiluj to skrze postavu.

  3. Pozor na reálie! Píše se minimálně rok 2001. Vycházej tedy z reálií té doby – oblíbené kapely, akce nebo osobnosti…

  4. Tvé postavě je 11 let. Drogy, sex a rock'n'roll jsou na postavu příliš brzy. Snaž se udržet postavu v roli dítěte a postupně s ní dospívat. Respekt k dospělým je v tomto věku základ.

  5. Drž své ego na uzdě. Hra není o tom, být ve všem nejlepší. Naopak nedostatky a drobná selhání vytvářejí příležitost pro hraní s ostatními. Nepovede se Ti lektvar? Výborná příležitost společně s kamarády zabrblat na profesora Snapea.

  6. Nekaž hru! Může se stát, že „uslyšíš“ něco přes zeď nebo někoho šeptat. Platí, že co Tvoje postava nemůže slyšet, to pro ni neexistuje. Stejně tak nepřenášej informace z Discordu do hry a nevyzrazuj ostatním tajemství jiných. Dodržuj etiku mezi hráči.

  7. Nepoužívej zkratky. V reálném životě taky neříkáš „jj“, „nn“, „lol“ apod. Místo smajlíků využívej emoty (viz níže).

  8. NonRP mluvení. Ke sdělením mimo herní postavu používáme závorky. Neslouží to však pro diskuzi o počasí, ale když například potřebujeme sdělit, jakým způsobem má hráč připravovat lektvar, pokud se mu to evidentně nedaří. Ve hře to bude vypadat následovně: (Klikni pravým tlačítkem na hmoždíř a potom na surovinu.) Ostatní hráči, kteří text v závorkách vidí, na něj nijak nereagují a v RP rovině hry jako by se to nestalo.

  9. Nepostávej jen tak. Pokud si potřebuješ odběhnout, nenechávej postavu uprostřed místnosti, ale pokus se ji vždy někam odklidit (toaleta, usadit na lavičku, zamyšleně se dívat z okna apod.).

  10. Jsme odpovědní za činy našich postav, a to ve všech rovinách. Tedy v případě, že bude postava drzá na učitele, vyslouží si nejspíše školní trest nebo minimálně nelibost profesorů. Dále, pokud si vezme krátký rukáv a půjde v zimě courat po pozemcích, bude jí nejspíše zima a skončí s rýmou. A stejně tak nepředstírej, že postava mává hůlkou, když ji má uloženou ve skříni na pokoji, nebo naskočila na koště, když žádné nevlastní.

Emoty

Emoty se u nás píšou přes /e (mezera) text.

Píšeme je ve tvaru /e (mezera) se zamračila a ve hře to poté vypadá následovně: „Minerva McGonagallová se zamračila."

Přijatelnou variantou je i možnost napsat emot za text do hvězdiček (*usmála se*).

Do emotů píšeme pouze skutečnosti, které při kontaktu s ostatními mohou být na naší postavě OPRAVDU patrné a viditelné.
Nebudeme psát: Postava už má hlad a myslí na oběd.
→ Protože při kontaktu s ní nikdo jiný nemůže vědět, že má hlad a na co myslí, pokud mu to postava sama neřekne.
Jak to udělat správně? Zamyslet se nad tím, co patrné být může, například: Postava vypadá nervozně/rozmrzele. Postavě zakručelo v břiše.

Další příklady špatného emotování:

Mrzí ho, že musí odjet.
Správná varianta: Vypadá smutně. Lesknou se mu oči slzami.

Kouká z okna, jak venku jezdí auta.
Správná varianta: Kouká z okna. Vypadá, že sleduje dění venku.

A nyní příklady špatných emotů, které jsme zaregistrovali v rámci Exkurze do Bradavic a Vánoční akce:

Snaží se si to zapamatovat.
→ Pokud se s takovou postavou setkáme, těžko můžeme odhadnout, že si zrovna snaží něco zapamatovat, nemáme šanci to poznat.
Správná varianta: Vypadá jakože usilovně přemýšlí. Usilovně krčí čelo a vypadá soustředěně.

Přemýšlí, kde by mohl sehnat tlustočerví sliz.
→ Nemůžeme jen tak od pohledu poznat, o čem postava přemýšlí.
Správná varianta: Vypadá zamyšleně. Vypadá, jakože usilovně přemýšlí.

Tip na konec

Snažili jsme se pro vás vymyslet dostatek možností (například na bázi questů, ale i jiných), kterými se dá ve hře zabavit i mimo plánované akce a vyučování. Budeš-li mít navzdory tomu pocit, že pramen zábavy vyschnul a ve hře se už nic zajímavého neděje, nezapomeň, že jsou tu ostatní hráči a možnost interagovat s nimi.